ابزار لیپوساکشن چیست؟


ابزار لیپوساکشن چیست؟

در این مطلب قصد ما بر این است که ابزار های لیپوماتیک و لیپوساکشن را توضیح دهیم که شما مشتریان و متخصصان عزیز در خریداری کانولای کشیدن چربی و کانولا تزریق چربی و ... دچار مشکل نشوید و بهترین ابزار لیپوساکشن با کیفیت و قیمتی مناسب برای کار خود را تهیه کنید.

 

تعداد برند های ابزار های جراحی در امروزه زیاد شده است و این احتمال وجود دارد که در خرید این ابزار ها کمی دچار سردرگمی شویم. از طرفی دیگر اگر بخواهیم ابزاری با کیفیت تهیه کنیم باید اطلاعات لازم و کافی را در این زمینه داشته باشیم.

 

فروشگاه تجهیزات پزشکی سپهر الماس پاسارگاد قصد این را دارد تا شما دوستان عزیز را با وسایل تزریق چربی و کانولای کشیدن چربی و کانولای تزریق چربی آشنا کند. همینطور در هر ساعت از شبانه روز از طریق فروشگاه ما میتوانید این محصولات را خریداری کنید و یا در زمان های کاری با مشاوران ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید و صحبت کنید.

 

۱-کانولا ساکشن و تزریق

کانولا کشیدن چربی و کانولا تزریق چیست؟

همانگونه که در عکس مشاهده میکنید کانولاها ، لوله هایی از جنس  استیل با طول ها و قطرهای مختلف می باشند که می توانند به دستگاه ساکشن ،سرنگ متصل شوند. برای لیپوساکشن ( تخلیه چربی ) و همینطور تزریق مایعات و چربی از این کانولاها استفاده میشود.

این کانولاها از نوع کانکتور (رابط) به دو دسته تقسیم می شوند:

 

کانولا سوپرلاک یا لوئرلاک

برای عمل های ظریف از این کانولاها بیشتر استفاده میشود مانند ساکشن غبغب یا تزریق صورت که معمولا تا سایز 4mm ( میلیمتر ) تولید میشود. همینطور این نوع کانولا به سرنگ متصل میشود و عمل تزریق و ساکشن انجام میگیرد. رابط به خصوصی برای کانکت یا اتصال این نوع کانولا به دستگاه ساکشن وجود دارد که در عکس زیر میتوانید آن را مشاهده کنید.

کانولا لوئرلاک در مدل های مختلفی از قبیل : برحسب قطر ، طول ، نوع سوراخ و تعداد سوراخ تولید می شود.

 کانولا ساکشن و تزریق

 

خرید کانولای تزریق چربی

به منظور خریداری کانولای تزریق چربی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

 

 

کانولا ساکشن

کانولا لیپوساکشن به عنوان کانولای کشیدن چربی یا کانولا ساکشن شناخته می شود.

در اکثر مواقع برای ساکشن چربی مورد استفاده و به دستگاه لیپوساکشن متصل میشود ، البته این نکته گفته شود که در دو نوع دسته دار و بدون دسته تولید میشوند.

 

در مدل بدون دسته مانند شکل زیر ، یک دسته برای چند کانولا استفاده میشود که باعث صرفه جویی در قیمت می شود.

در مدل دسته دار لوله تخلیه دستگاه ساکشن به صورت مستقیم به کانولا ساکشن متصل می گردد.

 کانولا ساکشن

 

 

خرید کانولای کشیدن چربی

به منظور خریداری کانولای کشیدن چربی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

از جنس استیل مرغوب باشد . با توجه به این که یک امر سخت میباشد پس توصیه ما به شما این است که از ابزار های دارای گارانتی خریداری کنید.

در محل اتصال کانولا به دستگاه که معمولا به صورت پیچی میباشد باید کاملا محکم متصل شود تا در حین عمل نشتی نداشته باشد.

با توجه به عمل لیپوساکشن که قرار است انجام دهید ، کانولای کشیدن چربی را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای تخلیه کردن غبغب نباید از کانولای کشیدن چربی 5mm استفاده شود و بهتر است کانولای تزریق 2mm به سرنگ متصل شود.

محل رابط اتصال به دستگاه که به صورت معمول توسط سازنده جوش استیل دارد و بسیار محکم و جدا نشدنی میباشد. نباید کانولای کشیدن چربی در حین عمل خم شود و باید بسیار بادوام باشد.

 

 

 

میکرو کانولا یکبارمصرف

یک فناوری جدید برای تزیریقات زیبایی میکروکانولا میباشد. با استفاده از میکروکانولا به دلیل قطر بسیار کم آن ، پزشک به راحتی میتواند شکاف ریز در سطح پوست ایجاد کند و به لایه های زیرین پوست رسیده و فیلر را تزریق کند. میکروکانولا بسیار مناسب برای تزریق فیلر لب و چانه ، دورچشم و … می باشد. این نکته قابل بیان است که این مدل میکروکانولا یکبار مصرف میباشد و باید بعد از استفاده برای هر بیمار دور انداخته شود.

 

سایز میکرو کانولا به شکل زیر می باشد:

 کانولای کشیدن چربی

 

 

چرا باید از میکروکانولا استفاده کنیم؟

منظور کاهش ضربه هنگام ورود به پوست و ایجاد حداقل کبودی و خونریزی دارای نوک گرد میباشد.

حفره در بدنه برای تزریق دقیق تر

تحریک کلاژن سازی در محل تزریق می شود.

سایز میکروکانولا را رنگ های مختلف آن مشخص میکند.

کاهش درد تزریق

کم کردن دفعات تزریق

دارای سوزن از جنس استیل

عدم ایجاد حساسیت پس از تزریق

 

 

۲-رابط سرنگ به سرنگ

رابط سرنگ به سرنگ چیست

برای انتقال چربی از یک سرنگ به سرنگ دیگر این رابط مورد استفاده قرار میگیرد.

 

رابط سرنگ به سرنگ به دو دسته نانو و معمولی تقسیم می شوند:

 

 

رابط سرنگ به سرنگ نانو

این نوع رابط دارای سه سایز 1mm , 1.2mm , 1.4mm , 2.4mm می باشد.

از این نوع رابط میتوان به گونه ای چربی را فیلتر کرد و فقط چربی های کوچکتر از سازهای رابط منتقل میشوند. استفاده از این رابط برای تزریق چربی در ناحیه صورت ضروری و لازم میباشد.

 رابط سرنگ به سرنگ نانو

 

رابط سرنگ به سرنگ معمولی

برای متصل کردن و ارتباط دو سرنگ به کار میرود و توسط آن کانکتور میتواند چربی را از طریق سرنگ به سرنگی دیگر انتقال دهد. معمولا رابط سرنگ به سرنگ تغییری در اندازه چربی ها ایجاد نمیکند.

 رابط سرنگ به سرنگ معمولی

 

رابط سرنگ به سرنگ یکبارمصرف

این نوع ابزار از جنس پلاستیک میباشد و ابزار لیپوساکشن رابط سرنگ به سرنگ نام دارد. برای انتقال و تقسیم چربی بین سرنگ ها مورد استفاده قرار میگیرد و بعد از هر بار استفاده باید دور انداخته شود.

 رابط سرنگ به سرنگ یکبارمصرف

 

خریداری رابط سرنگ به سرنگ

رابط یکبارمصرف و سرنگ به سرنگ متناسب به سلیقه شما است نوع اول برای استفاده یکباره است و نوع دوم قابل اتوکلاو میباشد. ولی در خرید رابط سرنگ به سرنگ نوع نانو مهم است دقت خود را بالا ببرید.

 

 

۳- صافی نانو فت یا صافی چربی

با توجه به تصویر این نوع ابزار لیپوساکشن دارای چندین توری با سایزهای مختلف میباشد که دو طرف سرنگ وصل شده و میتوانید اندازه ساکشن چربی را خیلی ریز و خرد شده تبدیل کنید.

صافی ها اندازه های متفاوتی دارد و فقط کافی است که یک صافی و چند توری با اندازه های مختلف تهیه کرده تا کیفیت کار خود را بسیار عالی بالا ببرید.

آشنا با نحوه کار با ابزار صافی نانوفت یا صافی چربی

همیشه این را به یاد داشته باشید که قبل از انجام هر عملی باید تمامی ابزار هارا کنستانتره و اتوکلاو و به خوبی استریل کنید. بعد از ساکشن چربی در سرنگ ، نیاز به ریز و صاف شدن دارند تا بتوانید ناحیه مورد تزریق را آماده کنید. در صافی چربی سر پیچی آن را باز کنید و توری صافی با اندازه مورد نظر را داخل آن قرار دهید.

بعد در پیچی را دوباره ببندید ، بعد سرنگ حاوی چربی را در یک طرف صافی چربی و سرنگ خالی را در سمت دیگر نانو پیچانده و قفل کنید.

وقتی سرنگ پر را خالی میکنید ، سرنگ خالی را باز کنید تا چربی ها خرد شده و به داخل انتقال پیدا کنند. فقط به این نکته توجه کنید که این کار را به آرامی انجام دهید.

صافی چربی

 

۴-تفنگ تزریق چربی

یکی دیگر از ابزار های لیپوساکشن ، تفنگ تزریق میباشد ، طوری که با فشار دادن هر بار ماشه 0.1mm چربی تزریق میگردد.

تفنگ تزریق چربی

 

در این مقاله سعی بر این نمودیم که توضیحات خلاصه ای در مورد ابزار لیپوساکشن مانند : کانولا کشیدن چربی ، کانولا تزریق چربی ، سرنگ به سرنگ ، تزریق فیلر ، رابط ها را ارائه دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان سپهر الماس پاسارگاد در تماس باشید ما همواره آماده خدمت به شما عزیزان هستیم.

بازگشت به بالا