معرفی عمل پیکرتراشی و تیکنیک های آن


معرفی عمل پیکرتراشی و تیکنیک های آن

عمل پیکر تراشی چیست و چطور آن را انجام میدهند؟ روش های پیکرتراشی چیست؟ آیا بدون عمل میشود پیکرتراشی انجام داد؟ چه کسانی میتوانند بدون جراحی پیکرتراشی انجام دهند؟ مراقبت های بعد آن چیست؟ آیا پیکرتراشی عوارضی هم دارد؟ تمامی سوالات فوق را ما در این مطلب جواب خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

 

پیکرتراشی موضعی چیست؟

در گذشته ، افرادی که به اندام زیبا علاقهمند بودند ، فقط از طریق ورزش و رژیم مواد غذایی میتوانستند ظاهرشان را زیبا و متناسب جلوه دهند. هیچ راه کاری برای از بین بردن چاقی های موضوعی وجود نداشت. ولی خوشبختانه با پیشرفت های چشمگیر تکنولوژی و علم پزشکی ، امروزه دستگاه های پیکرتراشی مختلفی پا به بازار گذاشتند که کار پزشکان را ساده تر کرده و این عمل پیکرتراشی را بدون خطر میتوانند انجام دهند.

 

یکی از روش هایی که میتوان چربی موضوعی در بخشی از بدن را تخلیه کرد پیکرتراشی میباشد که با توجه به ساختار بدن و استاندارد های آن ، بدن را فرم داد. توسط دستگاه پیکرتراشی میتوان لوله کانولا را توسط برش کوچک به صورت یک سانتی وارد بدن کرد و ساختار چربی را شکسته و از همان ناحیه تخلیه کنند.

 

عمل پیکرتراشی

 

انواع تکنیک های پیکرتراشی

دانستن روش های پیکرتراشی کمکی به ما میکند تا بدانیم که این فناوری چقدر گسترده است و متخخصین این حوضه برای کاهش عوارض این روش ها تلاش میکنند. وقتی شما از انواع تکنیک های پیکرتراشی اطلاعات کافی را داشته باشید میتوانید از بین روش های آن بهترین روش را انتخاب کرده و از نتیجه آن نهایت لذت را ببرید.

 

جراحی شکم برای اولین بار با روش جراحی فتق نام انجام میگیرد. به صورتی که بخشی از پوست و چربی شکم از قسمت پایین بریده شده و بعد در دو طرف شکم بهم دوخته میشوند. ولی بعد از گذر زمان میتوان فهمید که این روش زیاد کارایی چندانی ندارد. ولی بعد ها پزشکان این تصمیم را گرفتند که برای کاهش چربی ها از روش لیفت صورت استفاده کنند. ولی در این روش ممکن بود که جابه جایی ناف انجام شود و از روش هایی استفاده شد که نام سر جای خود باشد یا از روش پیکرتراشی بدون جراحی کمک بگیرند.

 

روش لیپوماتیک و جراحی لاغری

یکی از جدیدترین روش های پیکرتراشی لیپوماتیک است که در این روش چربی های اضافه بدن به سرعت از بین میرود. در این مدل برش در شکم یا ناحیه مورد نظر نیازی نیست چرا که با ایجاد سوراخ ، ملیه ای وارد شده و چربی ها را تخلیه میکند. جالب است بدانید که چربی های خارج شده در روش لیپوماتیک را میتوان دوباره برای قسمت های دیگر بدن مورد استفاده قرار داد. پس اگر شما مایل هستید که سایر بخش های بدن خود را با چربی سازگار با بدن فرم دهی کنید لیپوماتیک بهترین روش است.

 

لیپوست و جراحی لاغری

یکی دیگر از روش های پیکرتراشی لیپوست میباشد. از تکنیک T.L.A و ویبراتور به صورت رفت و برگشت برای انجام این عمل استفاده میشود. چون چربی ها یکنواخت از بدن کنده و خارج میشود به همین خاطر گلوله شدن در حین جراحی وجود ندارد. همانند لیپوماتیک در این روش هم چربی های تخلیه شده قابل استفاده میباشد.

 

عمل پیکرتراشی

تفاوت لیپوماتیک و لیپوست چیست؟

حتما برای شما این سوال پیش میآید که تفاوت لیپوماتیک و لیپوست چیست. باید گفت که لیپوست یک حالت پیشرفته تری از لیپوماتیک میباشد. پس چربی های تخلیه شده در روش لیپوست بیشتر ، ولی از طرفی عوارض کمتری نیز دارد.

 

لیپوساکشن و کاهش چربی های بدن

روش این کار مکش چربی های اضافه است. یک برش کوچک در ناحیه مورد نظر ایجاد و سپس با لوله ای به نام کانولا ، متصل به دستگاه ساکشن که چربی هارا خارج میکند. ولی باید به این نکته توجه کنید که این روش فقط برای کاهش چربی میباشد نه ترمیم پوست. ولی در این روش چربی هایی که خارج میشود به دلیل نداشتن کیفیت ، مناسب تزریق مجدد به ناحیه های بدن نیستند.

 

لیزر لیپولیز و لاغری

در لیپولیز جراحی لاغری به دو روش انجام میشود. در روش اول استفاده از امواج اولتراسونیک ( لیزر ) و تزریق مایع است. در این روش مایع از طریق یک برش وارد بدن شده و چربی ها را از طریق کبد خارج میکنند. وزن و شرایط جسمانی فرد در مقدار مایع تاثیر گذار است. دومین روش که لیزر لیپولیز نام دارد ، برای گرم کردن سلول های چربی از امواج استفاده میشود.

 

آیا میتوان دو روش لیپوساکشن و لیزر لیپولیز را ترکیب کرد؟

جواب این سوال بله است ، وقتی چاقی مربوط به ناحیه پهلو و شکم باشد میشود از این دو روش استفاده کرد و نتیجه بهتری گرفت.

 

لیپوماتیک و لیزر لیپولیز

در لیزر لیپولیز سلول ها گرم میشود ولی نمیشود از چربی ها برای تزریق به قسمت های دیگر استفاده کرد. به همین خاطر اگر فقط میخواهید چربی های خود را کاهش دهید میتوانید از این روش استفاده کنید.

 

ابدومینوپلاستی و جراحی شکم

عمل ابدو یا ابدومینوپلاستی یکی از جراحی های دیگر میباشد که برای لاغری و زیبایی شکم استفاده میشود. در جراحی ابدومینوپلاستی فرد باید کاملا بیهوش باشد. وقتی فرد بیهوش شد ، در 2 قسمت های مختلف بدن برش ایجاد میکنند. یک برش نزدیک ناحیه تناسلی ، یک بردش در قسمت لگن و یک قسمت در اطراف ناف انجام میشود.

 

پوست برش زده از روی عضلات برداشته و بعد پزشت عضلات شکم را به سمت هم میکشد تا زیبا شود و بعد پوست روی عضلات قرار داده میشود و بخش های اضافه آن برداشته میشود. ولی این نکته را باید بیان کنیم که عمل ابدومینوپلاستی برای عوارض جانبی زیادش دیگر این روزها استفاده نمیشود. عوارض این روش شامل :

 

عدم وجود تقارن

عفونت

خونریزی

از دست دادن بخشی از پوست شکم

تجمع مایع زیر پوست

شل شدن پوست

مرگ بافت

 

عمل پیکرتراشی

آیا بدون جراحی میتوان پیکرتراشی کرد؟

برای آسیب کمتر پیکر تراشی با استفاده از دستگاهای پیشرفته و بروز انجام میشود. برای همین دلیل پیکرتراشی با استفاده از برش کوچک روش بدون جراحی میگویند.

 

به این خاطر که هیچ وقت برش های عمیق در سطح و عمق پوست انجام نمیشود. ولی از طرف دیگر بهترین و جذاب ترین روش برای تخلیه چربی این تکنیک میباشد.

 

چگونه بدون جراحی پیکرتراشی میکنند؟

برخی از افراد نسبت به عمل جراحی تمایلی ندارند و از جراحی بسیار نگران و مضطرب هستند. پیکرتراشی بدون جراحی به معنی غیر تهاجمی بودن پیکر تراشی میباشد. در این روش فقط با یک یا چند برش کوچک در بدن و وارد شدن کانولا از طریق آن ، از بین بردن چربی ها آغاز میشود.

 

بهترین روش پیکرتراشی

وقتی که ما روش های جراحی لاغری را بررسی کردیم وقت آن است که بهترین روش پیکرتراشی را انتخاب کنیم. روش های لیپوست و لیپوماتیک ، بتهرین روش پیکرتراشی در نظر گرفته میشود. به این خاطر که نسبت به سایر روش ها عوارض کمتری دارد. همینطور علاوه بر پیکرتراشی برای افرادی که قصد فرمدهی دارند نیز مورد استفاده قرار میگیرد و مناسب است.

 

پیکرتراشی یک روش ایمن و موثر است؟

در سال 2002 دکتر ویتربو بر روی بیش از 100 نفر مطالعاتی انجام داد و آن را منتشر کرد. در این نشریه نشان داد که روش های جدید لیپوساکشن خطرات کمتری را دارد. طوری که خونریزی در بسیاری از نقاط بدن بعد از تخلیه چربی کم بوده و نتایج رضایت بخش است.   همینطور تحقیقات و پژوهش های مداوم دکتر لی و همکارانش نشان داد که استفاده از لیپوماتیک برای تخلیه چربی عوارض جانبی کمی داشته و مشکل جدی ای ایجاد نمیکند.

 

شرایط مناسب برای انجام جراحی

برای انجام هر یک از روش ها برای لاغری شرایطی مناسب وجود دارد. برای اطلاع میتوانید از یک پزشک متخصص سوال کنید ولی به صورت کلی عبارت اند از :

عدم ابتلا به بیماری‌های دیابت و قلبی

عدم استعمال دخانیات

عدم ابتلا به یکی از بیماری‌هایی که به دلیل اضافه وزن ایجاد شده

پایبندی به یک رژیم غذایی و ورزشی

عدم ابتلا به افسردگی

 

مراقبت های بعد از انجام عمل چیست؟

برخی از افراد تصور اشتباهی دارند که با بهترین روش پیکرتراشی اندام مورد علاقه شان را همیشه دارند در صورتی که این تصور اشتباه است. هر کدام از این روش ها فقط برای کاهش چربی مورد استفاده قرار میگیرد ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که چربی هیچ وقت بازنمیگردد. به همین خاطر باید همیشه یک رژیم لاغری و ورزش انجام شود.

 

پیکرتراشی چه عوارضی دارد؟

استفاده از روش های پیکرتراشی مختلف معمولا عوارضیرا به همراه دارد. این عوارض شامل :

ایجاد کبودی و درد بعد از عمل پیکرتراشی. که رایج ترین عوارض این عمل میباشد.

در صورت عدم پروتکل های بهداشتی امکان ایجاد عفونت میباشد که مصرف داروهای آنتی بیوتیک خیلی کمک میکند.

اگر پزشک بی تجربه و غیر متخصص باشد ممکن است به بافت پوست آسیب برساند.

یکی از عوارض نادر پیکرتراشی آمبولی میباشد.

اگر پزشک متتخصص نباشد ممکن است آسیب هایی به اندام های داخلی بدن برسد.

تجمع یا هماتوم خون در ناجیه جراحی شده ، ولی به راحتی قابل درمان میباشد.

 

کاهش وزن بعد از جراحی لاغری چقدر است؟

در افراد کاهش وزن متفاوت است به این دلیل که بسته به شرایط جسمانی فرد ، روش های آن استفاده میشود. رژیم غذایی بعد از جراحی بی تاثیر نیست. به طور دقیق نمیتوان گفت که شما در ماه اول چقدر کاهش وزن خواهید داشت. ولی به طور قطع میتوان گفت که در دراز مدت شما کاهش وزن زیادی خواهید داشت.

بازگشت به بالا