معرفی انواع دستگاه فیزیوتراپی خانگی


معرفی انواع دستگاه فیزیوتراپی خانگی

 

فیزیوتراپی در معالجه طیف وسیعی از بیماری ها، اختلالات و بلاها بسیار اثر گذار میباشد. این نحوه درمانی به بهبود اقتدار، استقامت، کوشش و تکان بخش های مجروح تن امداد می نماید. با معاش بسیار آشفته ای که در‌این ایام داریم، نقش فیزیوتراپی در کاهش استرس بسیار زیاد میباشد. فیزیوتراپی با استعمال از اشکال امکانات اعمال میشود.

 

درحالیکه برخی از این امکانات در کلینیک ها و درمان گاه ها به کارگیری می‌گردد، بعضی از دستگاه ها در منزل استعمال می‌شوند که دستگاه فیزیوتراپی خانگی اسم دارا‌هستند.

 

ما در‌این نوشته‌علمی گونه های دستگاه فیزیوتراپی خانگی را رسیدگی میکنیم و در نقطه پايان دو نوع دستگاه فیزیوتراپی خانگی را به شما معرفی میکنیم. نوع مطلوب امکانات فیزیوتراپی نقش مهمی در بهبود شما داراست و به شما اذن میدهد معاش سلامت تری داشته باشید.

 

 

مدل های دستگاه فیزیوتراپی خانگی

 

انواع دستگاه فیزیوتراپی خانگی

 

دستگاه فیزیوتراپی خانگی حرکتی:

 

این امکانات برای عده ای که معلولیت دارا هستند یا این که در حالا نقاهت بعداز صدمات می‌باشند اثرگذار میباشد. آنان به صورت خاص برای مفاد ذیل پیاده سازی گردیده اند:

 

تقویت ماهیچه‌ها کم شده

انعطاف پذیری مفاصل

مراقبت تعادل

تحرک خوب و آزادی در جنبش

امداد به اعمال عمل های روزانه

 

 

دستگاه تحریک الکتریکی عضلانی (EMS)

 

این دستگاه فیزیوتراپی خانگی برای الکتروتراپی بعداز تصادف، سکته مغزی یا این که زخم نخاعی در عضلاتی که به شدت مصدوم اند به کار گیری میشود. این دستگاه برای عضلاتی به کار گیری میگردد که آنقدر ضعیف می‌باشند که تمرینات سنتی نمی تواند به تقویت آن‌ها یاری دهد.

 

این دستگاه فیزیوتراپی خانگی از موج های متفاوت برای غرض قرار دادن نواحی خاص عضلانی و جابجایی انرژی استعمال می نماید. دستگاه EMS در مورد ها تحت استعمال می گردد:

 

بازیابی توان عضلانی

پیکار با آتروفی عضلانی

مرمت عضله ها

معالجه درد و اسپاسم در ماهیچه ها

فعال نگه داشتن عضله ها

 

 

دستگاه تنس (TENS)

 

TENS یا این که تحریک الکتریکی عصب از روش پوست، با استعمال از یک جریان الکتریکی خفیف به التیام درد یاری می نماید. دستگاه تنس دستگاه کوچکی میباشد که با باتری عمل می نماید و سیم هایی داراست که به پد های چسبنده ای به اسم الکترود متصل می‌باشند.

 

زمانی پد ها را مستقیما به پوست خویش وصل میکنید، تکانه های الکتریکی کوچکی به منطقه مصدوم تن شما ارسال می گردد که نوعی شم سوزن سوزن شدن در تن شما تولید می نماید. تکانه های الکتریکی می‌توانند سیگنال های درد را که به نخاع و مغز می رسند کاهش دهند و به التیام درد و وارفته شدن عضله‌ها یاری نمایند.

 

این دستگاه فیزیوتراپی خانگی ممکن میباشد ساخت‌و‌ساز اندورفین را که مسکن طبیعی تن می‌باشند تحریک نماید. دستگاه TENS در مفاد پایین به کار گیری میشود:

 

آرتروز

درد قاعدگی

درد لگن ناشی از آندومتریوز

زانو درد

جراحت های ورزشی

التیام درد هنگام وضع حمل

 

 

ماساژ درمانی

 انواع دستگاه فیزیوتراپی خانگی

این نوع دستگاه فیزیوتراپی خانگی به صورت خاص برای کسانی که از استرس یا این که درد های مربوط به آرتریت مشقت میبرند به کار گیری می‌شود. ماساژور دستی برقی و توپ ماساژ درین مجموعه از دستگاه فیزیوتراپی خانگی به کارگیری میشوند. دستگاه ماساژ خانگی در معالجه مورد ها ذیل مفید میباشد:

 

کاهش تنش عضلانی

کاهش هورمون استرس

بهبود تحرک و انعطاف پذیری مفاصل

بهبود سریع خیس زخم بافت های قابل انعطاف

بهبود گردش خون

 

 

اولتراسوند درمانی

 

اولتراسوند برای اشخاصی که مصدوم اند مطلوب میباشد و با به کارگیری از امواج و ارتعاشات درد و سفتی عضله‌ها را التیام می‌دهد. این دستگاه فیزیوتراپی خانگی بسته به سطح های فرکانس های ساخت و ساز گردیده و بخشها مصدوم آیتم به کارگیری قرار میگیرد و برای مورد ها ذیل به شغل می رود:

 

تسکین بافت ها

ارتقا سرعت و چگونگی ترمیم ماهیچه ها

بهبود تحرک

التیام درد بافت ها و عضله‌ها

کاهش التهاب

کاهش درد

بازگشت به بالا