انواع چراغ معاینه پزشکی


انواع چراغ معاینه پزشکی

 

در اتاق های معاینه بیماران متعددی چشم میشوند؛ از همین رو داشتن روشنایی کافی درین اتاق بسیار ضروری میباشد. جدیدترین اشکال چراغ معاینه پزشکی از نظر تکنولوژیکی توسعه و گسترش های متعددی کرده اند و فروغ و روشنایی معاینه بسیار مطمئن تری را عرضه می کنند تا پزشکان بتوانند استاندارد بالاتری از حفظ از مریض را ارائه دهند.

 

سازندگان لامپ به صورت مداوم در حالا استیناف راجع‌به خط مش های جدیدی برای پر‌نور خیس کردن لامپ های معاینه پزشکی، ماندگاری بالا خیس و کاربردی خیس از مدام میباشند. با تمامی این تغییرات، موردها مهمی وجود دارااست که می بایست هنگام خرید گونه های لامپ معاینه پزشکی تازه در لحاظ داشته باشید.

 

اشکال لامپ معاینه پزشکی

 انواع چراغ معاینه پزشکی 

سه نوع اساسی از لامپ های معاینه پزشکی وجود دارااست و بسته به نوع تصمیم شما برای خرید این لامپ ها، هزینه پایانی متغیر خواهد بود. این سه نوع عبارتند از: لامپ های معاینه موبایلی، لامپ های معاینه دیواری و لامپ های معاینه سقفی.

 

پیرو هر کدام از این سه نوع را تحقیق خوا‌هیم کرد تا بدانید کدامیک از گونه های لامپ معاینه پزشکی برای اتاق شما مطلوب خیس میباشد.

 

چراغ معاینه پزشکی موبایلی

 انواع چراغ معاینه پزشکی

لامپ های معاینه پزشکی موبایلی یا این که سیار به طوری پیاده سازی گردیده اند که به راحتی و سوای دردسر زیاد از اتاقی به اتاق دیگر منتقل شوند. آنان معمولا تحت عنوان چراغ های جدا با چرخ هایی در مبنا پیاده سازی می گردند.

 

لامپ های معاینه پزشکی موبایلی به جهت امکان تکان و انعطاف پذیری سهل و آسان، اکثر زمان ها در اتاق های معاینه یافت می گردند. در شرایطی که قصد به خرید این نوع لامپ معاینه دارید؛ بایستی یک‌سری نکته را در حیث بگیرید:

 

این لامپ های معاینه چه نوع چرخ هایی دارا‌هستند؟ گران قدر می‌باشند یا این که خرد؟ این دستور بر سادگی جابجایی لامپ معاینه پزشکی از اتاقی به اتاق دیگر اثر میگذارد.

 

تا چه اندازه هنگفت میباشند؟ آیا به لامپ معاینه با باتری پشتوانه نیاز دارید؟ سنگینی لامپ می بایست به اندازه ای باشد که به راحتی نیفتد. با این درحال حاضر، نباید آنقدر هم هنگفت باشد که فردی که آن را حمل می نماید برای انتقال اش در گیر خلل گردد.

 

پیاده سازی آن چه‌گونه میباشد؟ تهیه و تنظیم طول و وضعیت روشنایی آن چقدر آسوده میباشد؟ آیا به کارگیری از آن برای فریم پزشکی آسوده میباشد؟ این لامپ در طرح های متفاوتی مو جود میباشد؛ بدین ترتیب شما بایستی بدین خصوصیات تصور کنید و در عین حالا، معاینه مریض با بالاترین چگونگی را حق تقدم قرار دهید.

 

چراغ معاینه پزشکی دیواری

 انواع چراغ معاینه پزشکی

لامپ های معاینه پزشکی دیواری سبب ساز میگردند که نیازی به حمل مبنا فروغ از اتاقی به اتاق دیگر را نداشته باشید. این لامپ ها بر روی دیوار اتاق معاینه نصب میشوند و از برق AC به کار گیری می نمایند.

 

لامپ های دیواری معمولا دارنده یک بازو میباشند که به نحوی پیاده سازی شد‌ه‌است که از دیوار به سمت خارج جنبش می نماید تا به مریض رسد و بعد از آن قادر است به عقب چرخانده خواهد شد تا با خاطر ریلکس در دیوار مراقبت خواهد شد.

 

راز نوروفروغ بر روی یک بازوی مفصلی نصب می‌گردد تا به راحتی بتوان آن را جابجا کرد. بازوی مفصلی طیف وسیعی از انعطاف پذیری را برای متخصصان پزشکی آماده می نمایند تا نوروفروغ بهتری را در منطقه فوکوس داشته باشند.

 

نقطه ضعف اساسی لامپ های معاینه پزشکی دیواری این میباشد که می بایست در حالت مناسب قرار بگیرند. کشف کردن جای مطلوب برای این نوع لامپ ها طاقت فرسا میباشد؛ به خصوص در شرایطی‌که اتاق معاینه خرد باشد.

 

چراغ معاینه پزشکی سقفی

 انواع چراغ معاینه پزشکی

یکی از دیگر از گونه های لامپ معاینه پزشکی نوع سقفی آن میباشد؛ لامپ های معاینه سقفی انعطاف پذیری بیشتری نسبت به لامپ های دیواری دارا هستند و در جای نصب آنها محدودیتی نیست. میز معاینه و امکانات پزشکی معمولا می بایست در حوالی این لامپ قرار بگیرند. لامپ های معاینه سقفی از سقف معلق می گردند و مسافت آنها از سقف بر پایه ی ارتفاع میله سقفی گوناگون میباشد.

 

مزیت مهم داشتن لامپ معاینه سقفی این میباشد که نوروروشنایی دارنده انعطاف پذیری قابل توجهی برای تکان افقی و عمودی میباشد که روئت کرد بهتر را برای معاینات و فرایند جزئی مهیا می نماید. برخی از لامپ های معاینه سقفی را می اقتدار همدم با امکانات اضافه ای همانند مانیتور، دوربین و غیره خریداری کرد.

 

راهنمای خرید چراغ معاینه پزشکی

 انواع چراغ معاینه پزشکی

سه دلیل اصلی وجود داراست که فروغ و روشنایی پزشکی را از نورپردازی ساده غیروابسته می نماید. این سه استدلال رنگ نوروفروغ (یا این که سفیدی)، گرما و تشعشع و سایه روشنایی می باشند.

 

رنگ نوروفروغ

رنگ فروغ و «سفیدی» در خصوص نورپردازی جراحی یا این که معاینه اصلی میباشد. سفیدی نور و روشنایی برای دیدن صحیح رنگ ها اصلی میباشد. جراحان، پزشکان و دامپزشکان می بایست رنگ های گوناگون را در گوشت و مایعات تن با تمرکز متعددی تشخیص دهند.

 

نورپردازی بی آلایش دارنده رنگ هایی از قرمز رنگ، آبی رنگ یا این که سبز میباشد که قادر است به طریق ماهرانه ای طرز دیدن رنگ ها را تغییر‌و تحول دهد. از طرف دیگر نورپردازی طبی از سفیدی بالایی شامل است.

 

در نورپردازی پزشکی چیزی میباشد که ما آن را دمای رنگ بالا می نامیم. دمای رنگ آرم میدهد که به چه شکل فروغ و روشنایی ظواهر میگردد. دمای رنگ تحت خیس (یعنی سکو کلوین ذیل خیس) زرد بیشتری دارااست؛

 

در حالی که دمای رنگ فراتر (همینطور تحت عنوان «نوروفروغ روز» شناخته می‌شود) بسیار سفیدتر میباشد. لامپ های LED دارنده دمای رنگ بسیار بالایی می باشند که فهم و شعور باصرفه ای از رنگ را ساخت‌و‌ساز می نماید.

 

گرما و تشعشع

لامپ های ساده از حرفه های درست شده از تنگستن به کارگیری می نمایند که برای ساخت‌و‌ساز روشنایی تا دمای بالا گرم میگردند. این فرایند مقدار متعددی گرما آزاد می نماید. از آنجایی که طرز های پزشکی با بافت های ظریفی سروکار دارا‌هستند؛ نباید حرارت فضا را به آن حوزه‌ انجام فرمائید.

 

چراغ های LED تابش گرمای محیطی بسیار کمتری ساخت و ساز می نمایند که آنها را برای اقدامات پزشکی و بقیه عمل های دقیق ایدهآل می نماید.

 

سایه نوروروشنایی

در اختیار گرفتن سایه برای نحوه های جراحی بسیار اساسی میباشد. سایه ها می‌توانند روءیت کرد منطقه پایین پژوهش را پنهان نمایند و بر شعور و اعتنا دکتر معالج اثر بگذارند. دو نوع مهم از سایه ها وجود داراست: سایه های کانتور و سایه های کنتراست.

 

سایه های کانتور در معاینات پزشکی و جراحی موءثر میباشند چون به ساخت‌و‌ساز بافت و اندازه گیری عمق و وسعت امداد می نمایند. از طرف دیگر، سایه های کنتراست، لکه های تیره ساخت‌و‌ساز کرده و روئت کرد را نامفهوم می نمایند.

 

نورپردازی پزشکی به یک‌سری چراغ گوناگون نیاز داراست تا حیطه را همزمان از زوایای متعدد پر‌نور نماید.

 

جمع بندی

هنگام خرید اشکال لامپ معاینه پزشکی، به طبع آن را از نمایندگی های مجاز تنظیم فرمایید. خریداران متعددی با نسخه برداری های ظاهری بی چگونگی و لامپ های دست دو‌مین که تحت عنوان جدید فروخته میشوند فریب خورده اند. نمایندگی های مجاز لامپ های دست دو را نشانه گذاری می نمایند و همینطور چراغ های تعویضی، دستگیره های جایگزین و بخش اعظمی از اثاثیه جانبی و قطعات دیگر را ارائه می‌دهند.

 

بازگشت به بالا