روش گرفتن فشار با فشارسنج عقربه ای


روش گرفتن فشار با فشارسنج عقربه ای

 

نحوه دریافت کردن فشار با فشارسنج عقربه ای مسئله گزینه گفت و گو ما درین نوشته‌ی‌علمی میباشد. در‌حالتی که به بیماری فشار خون در گیر می باشید؛ اصلی میباشد که بتوانید خودتان فشارتان را اندازه گیری فرمائید. به جهت التفات این مسئله ما به‌دنبال قصد داریم طرز اندازه گیری فشار خون در خانه با فشارسنج عقربه ای را به شما فراگیری دهیم.

 

در زمینه ی فشار خون

 

فشارسنج عقربه ای 

 

فشار خون اصطلاحی میباشد برای مقدار نیرویی که خون بر رگ های تن وارد می نماید. اندازه گیری فشار خون مشمول دوتا میباشد که فشار باطن رگ ها را در جریان خون تن علامت می‌دهد.

 

عدد بالایی که فشار سیستولیک نامیده میگردد؛ فشار درون رگ ها را در حالتی اندازه گیری می نماید که قلب برای پمپاژ خون منقبض می‌شود. عدد پایینتر که فشار دیاستولیک نامیده می شود؛ فشار درون شریانها در حالتی میباشد که قلب در هم اکنون استراحت میان ضربانها میباشد.

 

مطابق منبع گزینه پشت گرمی انجمن قلب ایالات متحده فشار خون طبیعی تحت 120/80 (میلی متر جیوه) میباشد. اندازهگیریهای فراتر اکثر زمان ها علامت می دهند که قلب در پمپاژ خون از روش شریانها خلل داراست.

 

فشار خون بالا می‌تواند به جهت دست اندرکاران متعددی صورت دهد؛ که مشتمل بر مورد ها تحت می‌شود:

 

کلسترول بالا، که میتواند سبب به تجمع پلاک در شریان ها خواهد شد

سیگار کشیدن

مصرف الکل

سطح های زیر کار بدنی

چاقی و دیابت

داشتن رژیم غذایی سرشار از نمک

 

فشارسنج عقربه ای

 

اندازه گیری ظریف فشار خون اساسی میباشد؛ چون فشار خون بالا اکثر زمان ها هیچ علامتی ساخت و ساز نمی نماید. در حالتی‌که فشار خون به 180/120 میلی متر جیوه رسد یا این که از آن بالاتر رود؛ ممکن میباشد بعضا علائم مانند سردرد چهره دهد. در‌این مرحله، شخص ممکن میباشد یک چالش فشار خون بالا را تجارب نماید که نیاز به حفظ های پزشکی فوری دارااست. مورد نیاز میباشد بدانید که تهیه فشار خون از عنایت بالایی برخوردار‌است.

 

پزشکان از ماشین های الکترونیکی یا این که مکانیکی برای اندازه گیری فشار خون در کلینیک به کارگیری می نمایند. در بعضی موردها، آن‌ها ممکن میباشد رسیدگی و تصویب فشار خون در منزل را پیشنهاد نمایند.

 

اندازه گیری فشار خون فارغ از به کار گیری از دستگاه قابلیت پذیر البته دشوارتر میباشد.

 

طرز کار کردن فشار با فشارسنج عقربه ای

 

فشارسنج عقربه ای

 

برای اندازه گیری دستی فشار خون، به موردها ذیل نیاز دارید:

 

یک کاف فشار خون با یک بالون فشرده و یک مانیتور آنروید که به آن فشارسنج نیز می‌گویند.

 

یک موبایل پزشکی که در شکل قابلیت و امکان، از یکی دوستان یا این که اعضای خانواده امداد بگیرید؛ چون استعمال از این طرز به تنهایی ممکن میباشد سخت باشد.

 

در اینجا فرآیند اندازه گیری فشار خون در منزل بیان شده میباشد:

 

پیش از اندازه گیری فشار خون، مطمئن گردید که آهسته می‌باشید. بازوی خویش را صاف قرار دهید؛ کف دست را افزایشی و روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید.

 

کاف را روی بازوی خویش قرار دهید و باد بادک را فشار دهید تا کاف باد خواهد شد.

 

با استعمال از اعداد روی مانیتور آنروید، کاف را حدود 20 تا 30 میلی متر جیوه بیشتراز فشار خون طبیعی خویش باد نمائید. چنانچه فشار خون طبیعی خویش را نمی دانید؛ از دکتر خویش بپرسید که چقدر می بایست کاف را باد نمائید.

 

زمانی که کاف باد شد؛ موبایل پزشکی را به سمت ذیل، در نصیب داخلی چین آرنج خویش، به سمت نصیب داخلی بازو، جایی که شریان اساسی بازوی شما وجود دارااست؛ قرار دهید. مسلما پیش از به کارگیری از موبایل پزشکی آزمایش نمایید تا مطمئن گردید که به صدق می شنوید. با ضربه زدن روی موبایل پزشکی میتوانید این فعالیت را ایفا دهید. داشتن یک تلفن همراه پزشکی با کیفیت عالی نیز اثرگذار میباشد.

 

همانگونه که از موبایل پزشکی گوش می دهید تا اولی صدای جریان خون را بشنوید، باد کنک را به آرامی خالی فرمایید. آن شماره را ضبط و یا این که به خیال بسپارید. این فشار خون سیستولیک شما میباشد.

 

صدای ضربان خون را می شنوید؛ براین اساس به گوش دادن ادامه دهید و اذن دهید باد بادک به آرامی تخلیه خواهد شد تا وقتیکه این ریتم متوقف گردد. هنگامی ریتم توقیف شد؛ آن اندازه گیری را تصویب فرمائید. این فشار خون دیاستولیک شماست.

 

نکاتی برای استفاده از کاف فشار خون

 

فشارسنج عقربه ای

 

برای اخذ ظریف ترین فشار خون، موارد ذیل را به خیال و خاطر بسپارید:

 

یقین نتیجه ها نمایید که اندازه کاف شما مطلوب میباشد. شما می بایست بتوانید به راحتی یک انگشت خویش را در بین بازو و کاف خویش در وقتی که باد می نماید؛ قرار دهید.

 

30 دقیقه پیش از اندازه گیری فشار خون از سیگار کشیدن، نوشیدن یا این که ورزش دوری کنید.

 

مطمئن گردید که پشت خویش را صاف و پاهای خویش را روی زمین قرار داده اید. پاهای شما نباید روی هم قرار گیرند.

 

فشار خون خویش را در ساعتها گوناگون روز اندازه گیری نمائید و دقیقاً فرصت اندازه گیری فشار خون را یادداشت نمایید.

 

پیش از اندازه گیری فشار خون 3 تا 5 دقیقه استراحت نمائید و در صورتی‌که جدیداً خیلی فعال بوده اید؛ یک‌سری دقیقه بیشتر استراحت فرمائید.

 

هر توشه دستکم دو توشه اعداد را استیناف نمایید تا مطمئن گردید که صحیح می‌باشند.

 

فشار خون خویش را در زمانهای متفاوت در زمان روز و در یک زمان معین اندازه بگیرید تا دقیقترین اندازه ها و محدوده ها را به دست آورید.

 

دست کم سالی یک توشه مانیتور خانگی خویش را به مطب دکتر بیاورید تا آن را کالیبره کرده و مطمئن گردید که صحیح فعالیت می نماید.

 

جمع بندی

ما در‌این مقاله کارایی کردیم به تحقیق طرز به چنگ آوردن فشار با فشارسنج عقربه ای بپردازیم. به کارگیری از فشار سنج های عقربه ای مرسوم میباشد و بخش اعظمی از اشخاص از این وسیله برای دریافت کردن فشار خون در خانه به کارگیری می نمایند. فراموش نکنید هنگام استعمال از هر وسیله ای مطلقاً آن را به طور سالیانه محاسبه فرمائید تا مشکلی نداشته و اعداد را به صدق علامت دهد.

بازگشت به بالا