تفاوت در کانولای گاواژخور و سرنگ خور


تفاوت در کانولای گاواژخور و سرنگ خور

برای عمل های زیبایی در امروزه روش های فراوانی ارائه شده که یکی از آنها تزریق چربی میباشد. برای تزریق چربی معمولا از چربی طبیعی استفاده میشود که پیوند چربی به آن گفته میشود.

 

دلیل این مدل نام گذاری برای این میباشد که چربی موجود در بدن را به نواحی خاص تزریق میکنند که برای تزریق از روش های مختلف مانند :لیپوماتیک ، لیپوساکشن و .... توسط کانولای لیپوماتیک یا کانولای لیپوساکشن و یا کانولای هاروست استخراج میشود.

 

معمولا از سرنگ برای تزریق چربی استفاده میشود که بستگی به ناحیه مورد نظر حجم سرنگ متفاوت خواهد بود. 60 سی سی معمولا بیشتر حجم سرنگ میباشد و مورد استفاده قرار میگیرد.

 

هر کدام از این سرنگ با بسته به ویژگی آنها مدل های متفاوتی دارند که بستگی به کاربرد آنها ما سرنگ های لوئرلاک که برای کانولای تزریق چربی لوئرلاک و سرنگ گاواژخور که برای استفاده در کانولای تزریق چربی گاواژخور میباشد اشاره میکنیم.

کانولای تزریق

به همان اندازه که در سرنگ ها شاهد تنوع در اندازه هستیم ، در کانولا ها (کانولای لیپوماتیک - کانولای هاروست - کانولای لیپوساکشن ) با توجه به هر ویژگی خاص خودشان ، مدل های مختلفی دارند.

 

 

کانولا چیست؟

لوله هایی در اندازه های مختلف که بستگی به ناحیه هایی مورد استفاده میشوند ، کانولا میگویند. به طور مثال برای استخراج چربی کانولایی که مورد استفاده قرار میگیرد ، قطر آن بیشتر و بلندتر میباشد ولی از طرفی کانولهای تزریق چربی قطر آن کمتر و طول آن کوتاه تر میباشد.

 

معمولا استیل جنس این نوع کانولا است که ضد زنگ بوده تا بتوانند بعد از استفاده آن را ضد عفونی کرده تا دوباره مورد استفاده قرار بگیرید.

 

برای تزریق و برداشت چربی ها در سر این کانولا ها سوراخ هایی وجود دارد که از آن میتوان استفاده کرد. البته بر اساس نوع فعالیت این سوراخ ها متفاوت خواهد بود. در طرف دیگر کانولا ها یک کانکتور یا رابطی وجود دارد که با استفاده از آن عمل انجام میشود که این رابط ها در دو مدل گاواژخور و سرنگ خور شناخته میشوند.

 

 

کانولای تزریق چربی سرنگ خور - سرنگ لوئرلاک

همانطور که پیش تر گفتیم با توجه به کاربرد کانولا ها در مدل ها و سایز های مختلفی ساخته میشوند.این رابط ها طوری طراحی شده اند که کانولای تزریق را به سرنگ های لوئرلاک متصل میکنند.

 

به طور کلی برای نصب کانولای تزریق در روی سرنگ ، باید بخش انتهایی محفظه را مطابقت داده و با پیچاندن کانولای تزریق را بر روی سرنگ نصب کرد.

 

جنس این رابط ها معمولا آلمینیوم و ضد زنگ بوده که سبکی المینیوم باعث میشود تا پزشک راحتتر بتواند کار کند و در حین عمل خسته نشود. 3mm بیشتر حجم در ثانیه است که میتوان با این کانولا تزریق کرد.

 

 

کانولای تزریق چربی گاواژخور - سرنگ گاواژ

این نوع کانولا همانند کانولای سرنگ خور دارای یک لوله بلند است که توسط سوراخ هایی که در روی سر آن قرار دارد چربی را به داخل بدن تزریق میکنند. قسمت پایینی آن طوری طراحی شده است که دارای یک لوله مخروطی مانند میباشد تا از این طریق کانولای گاواژخور میتواند حجم زیادی چربی به داخل بدن تزریق کند.

سرنگ گاواژ

همانند قبلی جنس این کانولا هم آلمینیوم میباشد که سبکی آن باعث راحتی کار پزشک در حین انجام عمل شده و پزشک خسته نمیشود. در کل هر دو کانولا تزریق چربی برای تزریق چربی استفاده میشود و فقط تفاوت آنها در انتهای آنها است که برای اتصال سرنگ مورد نظر تغییر پیدا میکند.

 

به همین دلیل کمی قطر کانولای گاواژخور بیشتر است نسبت به کانولای سرنگ خور ، و میزان انتقال چربی از گاواژخور بیشتر بوده و باعث افزایش سرعت پزشک میشود. چون در ثانیه با استفاده از این کانولای تزریق چربی گاواژخور حجم زیادی از چربی به ناحیه مورد نظر تزریق میشود و عمل سرعت بیشتری پیدا میکند.

بازگشت به بالا