نانوفت و تزریق چربی نانو چیست؟


نانوفت و تزریق چربی نانو چیست؟

چربی فرآوری شده بدن که حاوی غلظت بالا از سلول های بنیادی است را نانوفت میگویند. به سلول هایی که هنوز تمایز پیدا نکرده و قابلیت به سلول های اختصاصی را دارند و قادرند با تقسیم سلولی ، سلول های بنیادی بیشتری را تولید کنند سلول های بنیادی گفته میشوند.

در راه بازسازی بافت های آسیب دیده ، این سلول ها اهمیت بالایی دارند. در این روش ، در ابتدا سلول های بافت چربی را از ناحیه شکم یا ران برداشته میشوند. این بافت طی یک فرایند پیچیده فرآوری میشود و چربی ابریشم گونه و لطیف ایجاد شده که دارای سلول های بنیادی فراوانی میباشد.

طی مطالعات و تحقیقات مشخص شده است که نانوفت تاثیر معجزه آسایی در بهبود سازی پوست های آسیب دیده و یا آفتاب سوخته ، پیر و دارای لک شده دارد. از این تکنیک برای از بین بردن گودی و کبودی ، چین و چروک زیر چشم و چروک های سطحی در ناحیه گردن و صورت استفاده میشود.

 

تزریق چربی و نانوفت

فاکتور های رشد و سلول ها داخل بافت چربی ، قادر به این میباشند که آسیب هارا ترمیم و سلول پوست را تحریک کنند تا کلاژن تولید کنند. این کار تاثیر به سزایی در محو شدن جای زخم ها دارد.

 

پیوند چربی نانو چیست؟

به ذرات کوچک شده و به طور خاص پایدار و فیلتر شده ، پیوند چربی نانو میگویند که برای نواحی که امکان تزریق دارند استفاده میشوند. در فرآیند این موضوع چربی پایدار شده و ذرات نانو بدست می آید.

این پایداری دارای درصد بالایی از سلول های بنیادی ، ماکروفاژ ها ، سلول های اندوتلیال ، مونوسیت ها میباشد. که فعال سازی سلول های بنیادی باعث ایجاد افزایش کلاژن میشود. هدف تاثیر اصلی تزریق چربی نانو برای جوان سازی بافت ، بازسازی و بهبود پوست و اصلاح گودی زیر چشم میباشد. در طی فیلتر و پردازش چربی ها ، سلول های چربی از بین میرود یا نام دیگر این فرآیند : آپوپتوز سلول میباشد ، بهمین خاطر تزریق چربی نانو توانایی ایجاد حجم قابل توجهی را ندارد.

به طور کلی کمبود سلول های آدیپوست اثر حجم دهی نانو محدود میباشد. از طرف دیگر پیوند چربی میکرو برای تقویت بافت و حجم دهی چربی نانو استفاده میشود.

 پیوند نانوفت

پیوند چربی نانو زیر چشم

پس از تزریق نانو به زیر چشم کبودی ، تورم ، قرمزی در محل تزریق ممکن است تا 2 الی 3 هفته ادامه داشته باشد. پس از 48 ساعت تزریق ، توصیه میکنیم که ناحیه مورد نظر را خننک کنید و به صورت نیمه نشسته بخوابید تا در زمان کمتری بهبودی خود را بدست بیاورید.

 

همینطور از دارو های رقیق کننده خون مثل ایبوپروفن و امگا 3 برای چند هفته استفاده نکنید. استفاده از این روش باعث میشود تا پیوند چربی نانو بیشتر دوام پیدا میکند.

 

هزینه تزریق نانو

تغییرات پیری صورت و درمان آن با تزریق چربی نانو ،با خواسته ها و نیازهای هر فرد فرق میکند. یک طرح منحصر به فرد برای هر شخصی انجام میشود تا نیاز های هر فرد را بر طرف کند. به همین خاطر هزینه آن متفاوت میباشد.

 

عوارض های جانبی تزریق چربی نانو

در تزریق چربی نانو عوارض های بسیار نادر و کم هستند. به طور کلی تورم و درد شایع ترین عوارض آن میباشد.البته وجود عفونت هم ممکن است بر روی پایداری و دوام پیوند اثر داشته باشد. یکی از عوارض های دیگر آمبولی چربی میباشد که معمولا با سوزن تیز تزیق شده است.

در برخی مواقع کوری که با سوراخ شدن با سوزن و آسیب داخلی ایجاد میشود. احتمال کیست در تزریق زیاد چربی نیز ممکن است. افزایش حجم بیش از حد ممکن تشکیل سینوس ، نکروز پوست را نیز دارد.

در افزایش حجم بیش از حد امکان آروفی فشاری همراه با نکروز عروقی نیز باشد که با فشار بیش از حد در روی عروق امکان منجر شدن به وریدی یا ترومبوز شریانی نیز شود. تشکیل سروما یا هماتوم ، در صورت عدم استفاده از کانولا های غیر نافذ و استفاده از داروهای ضد انعقادی نیز بیشتر شود.

 پیوند نانوفت

پی آر پی چربی نانو

میتوان از افزودن پلاسمای غنی از پلاکت در تزریق چربی نانو ، برای نتایج بهتر افزایش عروق در اطراف سلول های چربی تزریق شده نیز استفاده کرد.

مانند چربی که از بدن بیمار برداشته میشود ، پی آر پی نیز همینطور میباشد و چرخانده میشود تا پلاکت های ترمیم کننده زخم متمرکم شود. استفاده از پی آر پی نسبت به سلول های چربی به مقدار قابل توجه ، میتواند نتایج را بهبود ببخشد.

بازگشت به بالا