هاروست غبغب چیست؟


هاروست غبغب چیست؟

برخی از افراد به صورت مادرزادی و ژنتیکی دارای غبغب بزرگ میباشند و در برخی افراد وجود غبغب به خاطر بالا رفتن سن یا افزایش وزن میباشد چرا که در چاقی ، چربی در زیر گلوی فرد نیز جمع میشود. برخی از افراد به دلیل چاق و لاغر شدن نیز باعث میشود که پوست زیر گردن شل شده و غبغب به وجود بیاورد.

اینکه دلیل به وجود آمدن غبغب چه چیزی است مهم نیست چون در هر صورت باعث نارضایتی و ناخوشایندی فرد شده و آنها را پیر و چاق جلوه میدهد. به همین دلیل امروزه برای برداشتن غبغب با استفاده از یک کانولای مخصوص به راحتی میتوان انجام داد.

 

دلیل ایجاد غبغب:

داشتن رژیم غذایی نامناسب و اضافه وزن

دلایل وراثتی

 هاروست غبغب

انواع غبغب

غبغب دو نوع میباشد که عبارتند از:

 

غبغب واقعی :

به دلیل جمع شدن چربی و ایجاد پوست اضافه در زیر چانه غبغب ایجاد میشود.

 

غبغب کاذب :

در برخی از افراد به خاطر فرم فک شان که با اجزای دگر صورت تناسبی ندارد یا چانه آنها کوچکتر از حالت عادی میباشد ، ظاهرا دارای غبغب میباشند در صورتی که اینطور نیست و این افراد با جراحی فک ، ظاهر غبغب را میتوانند بهتر کنند.

 

کانولای مخصوص و نحوه برداشتن غبغب

 

راههای رفع غبغب :

رفع غبغب با rf

رفع غبغب با هايفو

ورزش

استفاده از کرم رفع غبغب

و غیره وجود دارد.

 

 

روش هاروست غبغب با یک کانولای مخصوص نسبت به سایر روش ها، برای ازبین بردن غبغب استفاده میشود. ابتدا محل مورد نظر بی حس میشود و بعد پزشک یک شکافت ریز ایجاد کرده و از طریق آن شکافت کانولا وارد میکند. در میان بافت چربی کانولا ارتعاشی ایجاد میکند با باعث جداسازی آن میشود. و در آخر از ریق کانولا بافت های چربی تخلیه میشود.

 

مزایای برداشتن غبغب

 

از طریق کانولای مخصوص برداشتن غبغب مزایای زیادی همچون:

 

دوره نقاهت کوتاه

افزایش اعتماد به نفس فرد

ایمن بودن این روش

بر جای نماندن جای برش یا زخم

قابل مشاهده بودن نتیجه رفع غبغب در مدت زمان بسیار کوتاه

 

برداشتن غبغب و عوارض آن

هماطنور که گفتیم با استفاده از کانولای مخصوص ، برداشتن غبغب ایمن میباشد که توسط پزشک انجام میشود. تنها عوارض آن مقداری التهاب و تورم ، کبودی میباشد که به مرور رفع میشود.

 

اقداماتی که قبل از رفع غبغب باید انجام شود

مهمترین اقدام انتخاب یک پزشک خوب است. به این خاطر که پزشک در کسب بتهرین نتایج تاثیر بسزایی دارد. حتما با پزشک خود یک جلسه مشاوره بگذارید و پزشک را از خواسته های خود آگاه سازی کنید.

در برخی اوقات پزشک درخواست عکسبرداری و آزمایشات میکند که باید حتما آن را انجام دهید. داروهایی همچون : آسپرین ، وارفاین و داروهای مشابه باعث رقیق شدن خون میشود که باید 2 هفته قبل از هاروسست غبغب به طور کل قطع شود. از مصرف سیسگار ، مشروبات الکلی و قلیان از 2 هفته قبل به کل خودداری فرمایید.

 هاروست غبغب

بعد از رفع غبغب و مراقبت های آن

بعد از اینکه غبغب برداشته شد ، طبیعی است که مقداری کبودی و تورم در فرد ایجاد شود. از غذاهایی همچون پر ادویه و شور که باعث به وجود آوردن تورم بیشتر میشود خودداری کنید. حتما در 3 روز اول از کمپرس آب سرد و در 3 روز دوم از کمپرس آب گرم استفاده شود. این کمپرس را به مدت 10 دقیقه روی محل مورد نظر گذاشته و بعد 30 دقیقه استراحت کنید. استفاده از گن های مخصوص فراموش نشود.

 

بازگشت به بالا