انواع تجهیزات پزشکی


انواع تجهیزات پزشکی

انواع تجهیزات پزشکی نقش بسیار مهمی در ایفا سرویس ها درمانی دارا‌هستند. و دوران ی پهناور ای از دستگاه های خرد و خانگی مانند فشارسنج ها تا دستگاه های غامض و تخصصی مانند MRI را دربرگیرنده میگردند. این گروه بندی بر پایه ی حرفه آوری های بکار رفته تا کاربرد دستگاه ساخته شده است.

 

به این ترتیب برای نهادهای متولی فرمان بهداشت ضمانت چگونگی این امکانات به به عبارتی اندازه ی مدیر هزینه ی امکانات بسیار حیاتی میباشد.

 

رئیس اشکال امکانات پزشکی با اعتنا به منابع انسانی، دنیوی، ساختاری، سازمانی و مالی شکل می پذیرد. این فرایند به بیمارستانها امداد می نماید تا بر ترازو امنیت، سود وری و اقتصادی بودن دستگاه های خویش تحقیق داشته باشند. این داده ها همینطور در حفظ و توسعه و گسترش ی امکانات نیز بسیار امداد کننده می‌باشند.

 

مهم‌ترین گروه های امکانات پزشکی بدین گستردن می باشند:

 

-گونه های امکانات پزشکی تشخیصی


ابزارهایی که برای تست و یا این که غربالگری موقعیت استعمال می گردند تحت عنوان امکانات تشخیصی شناخته میشوند. این ابزارها در اصل اندازه گیری های زیستی یا این که شیمیایی ای جاری ساختن می‌دهند که در پرونده مریض تصویب میشوند. این اطلاعات ابعاد برای تشخیص مراحل بیماری و گزینش طریق معالجه گزینه استعمال قرار خواهند گرفت.


برخی از ابزارهای جراحی عبارتند از:

فشارسنج

برای اندازه گیری ترازو فشار خون به کارگیری می گردد.


آفتالموسکوپ

برای معاینه دیده گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد.


اتوسکوپ

به دکتر معالج این امکان را میدهد تا تندرست گوش میانی را معاینه کند.


-دستگاه های محافظت از خود (self-care)


این دستگاه ها که با اسم تجهیزات پزشکی خانگی نیز شناخته میگردند به آن تیم گفته میگردد که مریض یا این که مصرف کننده به صورت روزمره از آن ها در خانه به کار گیری می نماید. به عبارت دیگر ، این تولید ها به صورت معمول نیازی به حضور پزشک معالج برای به کارگیری از آن‌ها ندارند.

 

-ابزارهای جراحی


اثاثیه و امکانات جراحی به آن تیم از کالاهای پزشکی گفته میشود که عموماً از متاع استنلس استیل بوده و گروه جراحی در حین کار جراحی از آنها استعمال می نمایند. گونه های دیگر ابزار جراحی میتوانند مشتمل بر اسکوپ های تشخیصی باشند که جراحان در تن مریض میدهند تا بتوانند جاهایی که به راحتی قابل دسترس نیستند را مشاهده و معاینه نمایند.

 

مجموعه ای از اسباب و اثاث جراحی یک توشه مصرف می‌باشند که دسته پزشکی برای نگهداری فردی خویش در قبال عفونت استعمال می نمایند. مانند کلاه، جامه، دستکش و عینک. همینطور گاز و پارچه ای که برای منزه و ایمن بودن مریض استعمال میشوند نیز از این گروه می باشند.
ابزارهای جراحی چنان بزرگ می باشند که اکثر درمان گاه ها اتاق و نیروی کار منحصر به فرد برای تهیه و تنظیم و رئیس این ابزارها در دست دارا‌هستند.

 

-اسباب کمکی معلولین


این گروه مشمول مدت ی کبیر ای از عصاها، واکر ها، ولیچرها و وسایل حمل و نقل میگردند. این امکانات پزشکی می بایست بسیار بادوام باشند چراکه مریض برای ریلکس خیس کردن معاش خویش به آن ها متعلق میباشد.

 

-کالای پزشکی بیمارستانی


این تیم را می قدرت مخالف کالاهای پزشکی خانگی دانست چراکه بوسیله درمان‌گاه ها تهیه و تنظیم و استعمال میگردند. و برای به کارگیری ی صحیح از آن‌ها نیاز به متخصصین فراگیری چشم و پرستاران میباشد.

 

از کیت های محافظت پرستاری مانند سینی های همگانی ، سینی های جراحی جزئی ، کیت های چروک و پوست ، امکانات نظارتی و ابزارهای غیرجراحی به طور روزمره در بیمار ستان ها برای نگهداری از مریض به کارگیری می‌گردد.

 

-محافظت و حمل و نقل


بیماران به خصوص سالمندان بعضی اوقات دامنه ی تحرکات مقداری دارا‌هستند. در‌این مواقع پرستاران خانگی برای حمل مریض تا درمان‌گاه و امکانات ضروری می بایست از گونه های چرخ دستی ها، ویلچرها، تخت های چرخ دار و آمبولانس ها به کار گیری کنند.

بازگشت به بالا